tisdag 21 september 2010

Följ din egen stig... om du vågar..


Att be om råd, be om hjälp kraft och styrka.. be för fred och harmoni, be för än det ena än det andra... allt det ligger inom Bönen oavsett om man riktar sig till en specifik Gud/Gudinna eller "bara" till Universums allomfattande kraft..

Men hur är det egentligen, när vi ber om saker för egen del? Min erfarenhet, både när det handlar om mig själv och om mina klienter, vänner samt andra bekanta, är att när vi får svar på våra böner vågar vi ofta inte ta till oss dem! Att be är en sak - att ta emot råden/kraften/härligheten är en helt annan...
Både de "jobbiga" svaren, men även vår skörd och belöning backar vi ofta för... av rädsla för förändringar...

Jag har ofta bett Gudinnan om konkreta råd hur jag på bästa sätt kan vandra Hennes väg, hur jag på bästa sätt kan utvecklas och gå ännu djupare in i min andliga resa... så kommer då plötsligt svar och hänvisningar från Henne ... hur just jag kan följa min egen stig, hur jag kan välja att vandra i skönhet...
... och hela marken tycks rista under mina fötter. Inser att jag gått i den vanligaste av transformativa "fallgropar"; tänk på vad du ber om - eftersom du kommer att få det...

...såå, nu kavlar jag upp ärmarna och banar väg på min alldeles egna, underbara med samtidigt lite skrämmande/spännande stig... för jag väljer att utvecklas och fortsätta bygga min egen framtid. Det är mitt val - vad är ditt?

7 kommentarer:

  1. Absolut! Jag vill kasta mig i fallgroparna!! För det är spännande att se vad som finns där!! ;)

    SvaraRadera
  2. Härligt Elin! Då ses vi därnere, så hjälps vi åt uppåt!! :-DD Hi hi.. Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag går där ... det är inte lätt ... men alldeles, alldeles underbart ...

    SvaraRadera
  4. Jag kommer på mig själv med att inte våga be, elelr be om små saker. Just nu känner jag att jag vill be om stora saker! Stora projekt och stora förändringar. Läskigt men spännande!

    SvaraRadera
  5. Fint beskrivet .. att bana sin egen alldeles underbara väg..... och att be om vägledning och sen att följa den.. vilken fin bild på stigen.... kram Anne

    SvaraRadera
  6. Tack för era tankar, det är ju det jag vill - skapa dialog.. och visst ska vi fortsätta att be om vägledning, kraft... OCH faktiskt ta emot det som kommer även om vi ibland tycks ha gungfly under tassarna... med tillit och kärlek till Gudinnan så följer vi våra egna stigar...
    ...i Kärlek till oss själva och till varann...

    (Bilden Anne, har jag tagit på en av mina favoritstigar i den fysiska verkligheten, den ringlar ovanför bäcken med hällristningar i Glösa Älgrike här i Jämtland..)

    SvaraRadera
  7. Tycker det är härligt att jag äntligen kan lyssna på de svar jag får, att jag vågar ta till mig det även fast det kan vara ett tungt svar. :)

    SvaraRadera