lördag 13 november 2010

Runt, runt i Kerridwens kittel... och upp på andra sidan igen


..Eller; jag har transformerats genom Hel´s kraft, genom Hennes balanserande energi av död och återfödelse... för att i detta nu vara på väg in i nästa fas; Skade´s stillhet klarhet och insikt... Den vita snön som lagt sig här nu, kyler ner och låter känslorna vila.. stilla, stilla viskar Hon till mig; var stilla nu så ser du hela bilden...
Att vila i Gudinnans famn låter mysigt, men det är också en resa genom tillit, genom utveckling och genom klarsyn. De förändringar som är påbörjade, är fortfarande i process; nu är det bara att mjukt flyta med och lyssna..
Det blev väldigt påtagligt också i Samhain-helgen då Ravenstar´s Prästinnaskola Frejas Döttrar startade! En underbar cirkel av kvinnor växte fram under helgen, och de genomgick också Hel´s transformerande kraft genom övningar, ceremonier och trumresor med mera.. denna transformation har nu pågått i 2 veckor för dem alla, och nu börjar den plana ut i stillhet och visdom för hela gruppen, hela cirkeln av Systrar.. så otroligt vackert att få förtroendet att beskåda, vara delaktig i för min egen del.. och bekräftelse direkt; MIN transformation är inte alls unik; den pågår runt mig, angår faktiskt de allra flesta av oss..
Jag är oerhört stolt över mina underbara deltagare i Prästinnaskolan, den allra första årsgruppen som modigt går rakt in i utvecklingen, som följer Gudinnan med kärlek och tillit... Nästa träff är Yule-helgen, ska bli fint att se cirkeln samlad igen, och se vad allas vår gemensamma resa då har nått för destination!
Kärlek och Balans. Ho.

( bilden är från en favoritkonstnär Hannah Willow http://www.hannahwillow.com/ )

1 kommentar:

  1. Det måste vara något som går igen, för jag har då helt plötsligt trillat ur kitteln med buller och bång! Nu är tid för stillhet och eftertanke. Undrar var Hon leder mig - oss - nu?

    Ho.

    SvaraRadera