söndag 16 oktober 2011

Höstliga Funderingar


Isande kall morgon, med Diser som virvlande dansar sin dimdans över ängar och sjö... ...bryter sedan upp i klar och fantastiskt vacker höstdag i sol; nöjt frustande traskar jag och Skotten ut på tur... Älskade VattenGudinnan Ran förbereder sig för att slå is som tak över sitt rike, och nu närmar sig Hel istället, bryter ned sommarens växtlighet, frodighet, och förbereder vinterns död och vila... för att på så sätt lova en ny grönskande sommar..... Död, Återfödelse, Transformation..
Dags att släppa det vi själva kan låta dö bort, släppa det som spelat ut sin roll på den här delen av resan..
Välsignad känner jag mig, ödmjuk och fylld av kärlek, som får vara del i detta stora.

...att vandra Gudinnas väg genom livet, är att leva fullt ut Här och Nu, medvetet betrakta och läsa energierna i årshjulets kretslopp...

Att vandra Gudinnans Väg genom Livet; är att Leva fullt ut i Skönhet.
Och att förstå att Skönhet är Sanning, är Balans, är Harmoni.

Tack för bilden Ingrid :))

)O( Krax Lola


.

5 kommentarer:

  1. Ja, jag älskar hösten, det är så mycket känslor - vemod inför det som dör, nyfikenhet inför det kommande. Så är det väl alla årstider, men för mig är det hösten som är den stora transformationen, det är då allting händer, allt lyfter :)

    SvaraRadera
  2. Håller med dig Caya; hösten är för mig en tid av Känslor... det är ju också riktningen för elementet Vatten i årshjulet, känslornas element.. :)

    SvaraRadera
  3. Helt underbart skrivet av dig..jag känner storskogens röster genom ditt berättande..Du bor i sagans vackraste län..Tack fina stjärna!

    SvaraRadera
  4. Önskar min kära vän att Du hade kurser även på helger, fast det kanske dom - kurserna redan är, men att jag inte fattar detta:))

    Funderar på framtiden och vissa delar av mig är intresserad i dessa kurser som du håller :)

    Lägger till Dig på min blogg, hoppas det är okej :)

    Kram Tina

    SvaraRadera
  5. Kära Ingrid; tack för dina underbara ord...värmer ett Korphjärta ska du veta :))...

    Och Tina, jag har nästan uteslutande mina kurser på helgerna; ett fåtal kvällskurser bara sedan ligger allt på helger :) och man kan alltid kampera i all enkelhet i Templet om det är långt att åka :)) Jag skapar i dagarna klart min nya hemsida som ska presentera allt Ravenstar erbjuder på ett överskådligt sätt, men du kan också hålla koll via facebook på sidan Ravenstar och på min egna profil Lola RavenStar...

    Kraxande Kramar )O( Lola

    SvaraRadera