tisdag 27 april 2010

Tacksamhet


Att få uppleva skog, djurliv och allt som finns inom dessa ramar ... utan el, utan vatten & avlopp men med vidunderlig natur och björnspillning utanför stugknuten.... det är sann lycka för mig.
Tacksamhet, för denna möjlighet, Tacksamhet, för denna rikedom.
Skotten och jag kom nyss hem från underbar vistelse i kraftfulla marker, med besök från både djur och andeväsen. Starka ceremonier, resor och visioner... Shaman-kvinnor sida vid sida...
Många drömmer om lyxkryssningar i Karibien, flådiga hotell i Las Vegas, shoppingresor till världsmetropoler... jag längtar oftast bara till skogen, fjället... eller; visst lockar resan men då till andra länders vildmark... Är jag en tråkig figur? Ja utan tvivel! Men samtidigt oförskämt lycklig.....

2 kommentarer:

  1. Tråkig? Absolut inte. Det är bara dom som har dålig fantasi som behöver alla dom där grejerna serverade. Folk med bra fantasi kan hitta kraften i det riktiga stora livet utan den så kallade lyxen ... oooooooooooooooooh nu längtar jag också ut i markerna :)

    SvaraRadera
  2. Tack Syster för att du bekräftar mina känslor... "lyx" är den livskvalitét-fattiges tröstande fantasi... :-) ...ja, så kan det vara tror jag... HO!

    SvaraRadera