fredag 26 augusti 2011

Anteckningar i dagboken....


...26:e Augusti.

Dagen började för mig och Skotten med en långsam morgonkaffe ute. Varmt, grått underbart sensommarväder... Idag verkar vara stora Flyttardagen här i byn; moln av fåglar i alla storlekar har dragit söderut, över oss och min kaffekopp... Vemod och Skönhet. Björken gulnar i skenet av en liten solglimt.. Sommaren vill inte helt släppa taget, men har intet val. Hösten nalkas..

‎... morgonens gråa värme blev senare till mogen sensommarhetta, så där så att kornåkern gulnar inför ens ögon. Stora flockar av vilt trumpetande gäss med vita kinder drar förbi nu under kvällen.. Vackert! ♥ Älskar alla årstider, just nu älskar jag brytpunkten mellan sommar och höst.. Påminner mig om de brytpunkter, trösklar, vi alla ibland befinner oss i på vår Livsresa...



.

2 kommentarer:

  1. Vackert beskrivet för så är tiden vi är i just nu. Trots vemodet så känns det gott i mig att få finnas i mitt varande under September månad då färgprakten står i sin bästa kostym. Att skåda Fladdermusen nere vid Minnesgärde om kvällen och se den vackra Mormor Måne där fladdermusen flyger och blir en siluett och jag känner det förunderliga magiska men helt naturliga av naturens varande i sin skepnad av magiska under. Jag såg en samling Canadagäss på en åker i Ås häromdagen...jag ser hela tiden Trastar som är ENERGI och som har packat sina små ryggsäckar inför sin långa resa....Och visst är det så att vi står inför olika trösklar. En del låga andra ofantligt höga. Konstigt nog så kommer vi över deras toppar och ner på marken igen med nyfödda insikter och klarare blick. Är det inte underbart så säg :o) Tycker så mycket om dig kära Prästinna...min "fröken" och läromästare och inspiratör...MEN jag går lite på egna stigar också så som du uppmuntrar oss alla Frejas döttrar att göra <3

    SvaraRadera
  2. Kloka Fina Frk Krumelur; du är en Skatt! Som genom din underfundighet når många djupa sanningar... Trasten som packat sin lilla ryggsäck inför lång resa; du sätter ord på vad jag menade om trösklar i livet; Tack :-)

    Kraxkramar Lola

    SvaraRadera