tisdag 23 augusti 2011

Hösten nalkas och med den .....



..... kommer också massor av kursstarter, projekt och förändringar.. jag älskar verkligen Hösten, som alltid är mig varmt välkommen med sina mustiga färger och dröjande skuggor.. som får mig att både gå inåt och utåt, samtidigt men i Balans..

Hösten ligger på Livshjulet i Väster där Vattnet har sin elementplats, och där HavsGudinnan Ran med sina nio döttrar härskar.. så Hösten är för mig en tid för intuition, för att kontemplera och lyssna på vad mina känslor vill förmedla. Allt som nu under den långa och bitvis loja Sommaren processats, under Sommaren då jag inte hållit en endaste kurs bortsett från Prästinnaskolans träffar.. och däremellan försökt att vara ledig och njuta av naturen; skog, fjäll och trädgård... Lyssnat på vad Moder Jord i sin blomstrande klänning vill förmedla... Nu ska allt det bearbetas.

Nu drar den mer aktiva delen av Livets Hjul igång för mig, och i kombinationen mellan dessa ytterligheter; Kontemplation + Aktivitet trivs jag väldigt bra!
Denna Höst ser ut att bli särdeles spännande eftersom Ravenstar nu till Samhain startar en ny kull i Prästinnaskolan, samtidigt som första årskullen vandrar vidare på läsår två... De nya lokalerna som invigdes i Februari börjar bli intrampade, och Butiken ska stå klar i all sin prakt lagom till början av November, för att sedan ha öppet varje dag fram till Yule! (Därefter blir det ca. 3 eftermiddagar i veckan).
Nya kurser, b la Intuitiv GudinneHealing startar, nygamla favoriter som KristallKunskap och Häxans Värld har sina datum klara, ny hemsida ser snart dagens ljus, där texter och bilder blir lätta att hålla uppdaterade, och där ett galleri och butik för Magiskt Hantverk också manifesteras... Och som grädde på Ravenstars egna lyckomos, så har Gudinneföreningen VanaDis nyss haft ett omval, så med ny styrelse, nya visioner och ny positiv kraft ska föreningen snart presentera sina planer för Hösten..

En Gyllene, Underbar Färgstark början av Hösten önskar jag er alla )O( Häx Väx, Krax Flax

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar